7 minut treningu i 3 minuty aktywnej przerwy

Jednostka treningowa trwa 90 minut w cyklach 7+3

Jest to proporcja pracy do odpoczynku, która przestrzegana jest podczas zajęć systemem Soccer Skills PRO. Czas pracy różni się oczywiście w zależności od stopnia intensywności wykonywanej pracy, wtedy inny jest także czas poświęcony na aktywną przerwę.

Proporcje pracy dla Polish Soccer Skills ustalone są na podstawie badań dr Piotra Wiśnika.

Odzwierciedlanie warunków na meczu

 

Jednostka treningowa wg systemu Soccer Skills PRO jest przygotowywana w oparciu o warunki meczowe dostosowane do danych grup wiekowych. Już podczas gier w grupach czteroosobowych przygotowujemy zawodników do presji czasu, obszaru oraz działania przeciwnika. Zwracamy uwagę na moment podjęcia decyzji przez zawodnika z piłką i jego partnerów a także zachowanie przy odbiorze piłki przez przeciwnika. Licencjonowani trenerzy Polish Soccer Skills oczekują kreatywnego rozwiązania przez zawodników. Trenerzy nie wskazują swoim podopiecznym gotowego rozwiązania danej sytuacji, a jedynie nakierowują ich na właściwe postępowanie. To sprawia, że nauczania staje się jeszcze bardziej efektywne a w warunkach meczowych przedkłada się to na samodzielność zawodników w podejmowaniu decyzji.

Aktywna przerwa

 

Przerwa w treningu wg systemu Soccer Skills PRO jest aktywna. Jest ona potrzebna by obniżyć intensywność zajęć, ale jednocześnie być cały czas w ruchu i poprawiać kontrolę nad piłką, która jest fundamentem pozostałych umiejętności. Nawadnianie organizmu jest kluczowym aspektem, ponieważ woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu: regulacji temperatury, krążenia krwi i przenoszenia minerałów oraz składników odżywczych do komórek.

Ten czas poświęcamy też na rozmowę z zawodnikiem na tematy związane z treningiem (omawiamy sposób wykonywania następnego ćwiczenia lub analizujemy poprzednie).

JAK BUDUJEMY JEDNOSTKĘ TRENINGOWĄ?

 

A+B+C jest to sposób budowania progresji w grach, stosowanych w systemie Soccer Skills PRO

Rozpoczynamy od podstawowej wersji gry, żeby zawodnicy zrozumieli organizację oraz podstawowe cele. Następnie wprowadzamy progresję, która powoduje, że ukierunkowujemy graczy na jeszcze większą realizację zadań i zwracamy uwagę bardziej szczegółowo na występujące elementy.
W ostatniej fazie dbamy o to aby zawodnicy pamiętali nad czym pracowali wcześniej, ale w odniesieniu do gry właściwej, zawodnicy wykorzystują nauczane umiejętności w danym momencie (podejmowanie decyzji we właściwym miejscu i czasie). Ostateczną fazą, którą przeprowadzamy na zajęciach jest gra dowolna będąca weryfikacją wcześniej wykonanej pracy.

Zdjęcie